Köpvillkor

FÖRETAGSINFORMATION

Seven Hours AB
Org.Nr: 559270-7755
Göteborgsvägen 8
504 35 Borås
010-330 02 26
info@7h.se

KÖPVILLKOR PÅ 7H.SE

7H.se erbjuder köp av svensktillverkade solskydd och andra relevanta produkter för såväl utomhus som inomhus. Oavsett om du befinner dig i hemmet, på arbetsplatsen, eller på besök hos oss – så har vi som mål att erbjuda flexibla köp.

Vi vill erbjuda lättillgängliga produkter via webbutiken som är öppen dygnets alla timmar. Hos oss kan du handla och göra din beställning online, men känns det bättre att maila eller ringa in din order så går det bra det också. Du väljer det som passar dig bäst. 

FRAKT OCH LEVERANS

Varorna kommer fraktfritt hem till dig, dock ej inburet. Praktiska begränsningar kan avgöra hur nära bilen kan komma. Vägen ska klassas som farbar väg (BK1) för att tunga fordon ska kunna leverera tryggt och säkert. Vägen ska vara utan påtvingade stopp, som tex färja. Du hjälper chauffören att lasta av vid markplan. Viktigt att du är anträffbar på det nummer du angett vid beställning samma dag som leverans är planerad, samt dagarna inför leverans. Om du inte är anträffbar på det nummer du angett så tillkommer ombokningskostnad på 395kr vid ombokning av leveransen.

OBS! Vid onaturligt dålig förbindelse kan fraktvillkor ändras. I sånt fall kan det exempelvis bli fråga om en upphämtningsplats där det är möjligt för chauffören att komma intill. Detta sker enligt överenskommelse med dig som kund. Skärgårdsöar som helt saknar fast förbindelse och där det saknas färja för transport så levereras varorna till närmsta kaj, om ingen annan överenskommelse finns.

PRISER

Vi reserverar oss för eventuell felaktig information som påverkats av tekniska fel eller mänskligt handhavande. Vid misstanke om fel önskar vi bli kontaktade. Alla priser som delges dig som kund är inklusive moms.

GARANTIER & ÅNGERRÄTT

Alla produkter som inte måttillverkas utifrån dina önskemål har du som konsument enligt lag 14 dagars ångerrätt på. Returfrakten står kunden för vid ångerrätt. Vid reklamation står 7H för fraktkostnaden.

Produkter som måttillverkas efter dina önskemål och är pågående kan vi tyvärr inte erbjuda ångerrätt på. Vilket innebär att det är viktigt att de mått vi får är korrekta vid beställning. Vid felmätning behöver man tillverka en ny produkt, och felvaran är således svår att få användning av. Vi har därför ingen möjlighet att erbjuda avbeställning av en produkt som är pågående utan ersättningskrav. Självklart försöker vi vara så behjälpliga vi kan vid eventuella fel som uppstår vid en beställning, men samtidigt får man ha i åtanke att varje produkt är unik. Vi följer givetvis konsumentköplagen

KONTROLL VID LEVERANS

När varorna levererats skall du tillsammans med chauffören kontrollera att de gods du fått är oskadat samt att antalet gods (kolli) stämmer överens med fraktsedeln. Vid synliga skador på emballaget eller vid saknad av gods skall du meddela detta till chauffören som i sin tur skall notera detta på handdatorn och- eller fraktsedeln. Dokumentera gärna med en bild på skadan. Därefter anmäler du skadan till oss via mail på info@7h.se. Observera att om skadan eller avsaknad av kolli inte finns på fraktsedeln är reklamationen ej giltig. Spara emballaget vid synliga skador så man eventuellt kan felsöka skadeorsaken lättare.

Vid fel så ska detta alltid anmälas till oss direkt när det uppmärksammas.

Skulle försening ske eller godset vara skadat som gör att extra kostnader för bokade hantverkare uppkommer så är detta inget Seven Hours (7H.se) står för. Vi rekommenderar att boka hantverkare efter leverans, alternativt ha en privat överenskommelse med hantverkare vid eventuell försening eller skadade gods.

LEVERANSFÖRSENING

Vid skadat gods eller felleverans skickar vi ny ersättningsprodukt så snart som möjligt. Dock ersätter vi inte för eventuella kostnader på grund av stillestånd eller liknande. Om kompensation skulle bli aktuellt på grund av försening eller liknande så är det mot prisavdrag enligt nedan överenskomna nivåer. Eventuell kompensation gäller endast den eller de varor som är försenade.

1 vecka – Inget prisavdrag

2-3 vockor – 1% av ordervärdet

4-6 veckor – 2% av ordervärdet

EJ UTHÄMTADE PAKET

Leveranser som inte tas emot eller paket som inte hämtas ut räknas inte in i ångerrätten. Vid dessa händelser tillkommer en avgift på 195kr för att täcka våra kostnader som rör avgift för returfrakt samt returhantering.

KREDITUPPLYSNING

Seven Hours AB / 7H.se förbehåller sig rätten att ta kreditupplysning på dig som kund när faktura eller eventuellt andra val av betalningsalternativ lämpar sig.

PERSONUPPGIFTER

Seven Hours AB är ansvarig för hantering av de personuppgifter du lämnar på 7H.se. Läs mer om vår integritetspolicy här.

 

Ansvarig för köpvillkor och personuppgifter på 7H.se

Seven Hours AB
Org.Nr: 559270-7755
Göteborgsvägen 8
504 35 Borås
010-330 02 26
info@7h.se

Kontakta oss / Boka möte / rådgivning

010-3300226

Önskar du offert med montering?

010-3300226

Gratis vävprover

Du kan välja upp till fem gratis vävprover från Sandatex som skickas hem till dig kostnadsfritt via post.